Η Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης εισέρχεται σε μια νέα ψηφιακή εποχή, με την εισαγωγή του Helpdesk, μιας πλατφόρμας που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ σωματείων και Ομοσπονδίας. Πρόκειται, θεωρητικά, για ένα θετικό βήμα: λιγότερες τηλεφωνικές κλήσεις, περισσότερη διαφάνεια, άμεση απάντηση στα αιτήματα, ηλεκτρονική καταγραφή των παραπόνων. Μια καινοτομία που, υπό προϋποθέσεις, θα μπορούσε να δώσει νέα πνοή σε μια χρόνια γραφειοκρατική σχέση.
Ωστόσο, πίσω από το ψηφιακό περιτύλιγμα, αναδύεται και μια πολιτική πραγματικότητα. Η χρήση του Helpdesk παρακάμπτει, σκόπιμα ή μη, τις Ενώσεις Καλαθοσφαιρικών Σωματείων, ενισχύοντας έτσι τον συγκεντρωτισμό που ήδη αποδίδεται στη διοίκηση Λιόλιου. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που διαβάζουν πίσω από τις γραμμές: ένα κέντρο εξουσίας στην Αθήνα, που επιθυμεί να κρατά απευθείας στα χέρια του όλα τα νήματα.
Η ενοποίηση των Ενώσεων είναι ένα θέμα που κυκλοφορεί εδώ και καιρό από τους Γκρίζους Λύκους και η λειτουργία του Helpdesk ίσως αποτελέσει το απαραίτητο εργαλείο για τη σταδιακή υλοποίησή του. Αν η νέα πλατφόρμα αποδειχθεί αποτελεσματική και επαρκής, τότε ποιος ο λόγος ύπαρξης δεκάδων αποκεντρωμένων δομών; Ενδεχομένως, με λιγότερο προσωπικό και μειωμένες δαπάνες, να καταστεί εφικτό το "συμμάζεμα" της διοικητικής μηχανής.
Το ερώτημα, λοιπόν, δεν είναι αν το Helpdesk θα λειτουργήσει – αλλά πώς θα χρησιμοποιηθεί. Ως εργαλείο διαφάνειας και εξυπηρέτησης ή ως όχημα για την απόλυτη συγκέντρωση εξουσιών; Ο χρόνος θα δείξει αν πρόκειται για ψηφιακή πρόοδο ή για έναν ακόμα κρίκο στο αλυσίδωμα του ελέγχου...